logo logo

DANK AAN ONDERNEMERS IN DE BUURT.

13 winkelketens in branche-overstijgende campagne  

HUIZEN/WAARDENBURG – 17 april 2020 – Morgen start een nationale campagne om alle ondernemers in de buurt en hun medewerkers, die in deze tijd iedere dag een stapje extra zetten en hun rol in de maatschappij vervullen, te bedanken. En om elkaar een hart onder de riem te steken. Winkelketens die meedoen zijn Bike Totaal, DA, Electro World, Electronic Partner, Expert Nederland, Fleurop, Hubo, Intersport, Keurslagers, Profiel Fietsspecialist, Sport2000, Witgoed specialist en Primera. 

 

Gert van Doorn en Jan van de Wouw, respectievelijk directeur van Primera en directeur van United Retail zijn initiatiefnemers van de campagne. “Tijdens een belletje anderhalve week geleden kwamen we beiden tot de conclusie dat het in deze bijzondere tijden soms moeilijk is voor onze ondernemers en hun medewerkers. Direct de volgende dag zijn we samen aan de slag gegaan met het idee van een speciale campagne genaamd “ondernemers in de buurt”, aldus Jan van de Wouw, directeur van United Retail.

 

In de campagne (met tv-spots, advertenties in print en online) worden de ondernemers en hun medewerkers, die in deze tijd iedere dag een stapje extra zetten en hun rol in de maatschappij vervullen, bedankt. “Een ander belangrijk signaal dat we willen afgeven is dat we op een sympathieke manier aan de consument vragen om in de buurt te (blijven) kopen. En natuurlijk kan dat, ook in deze tijd, op een veilige manier. Ook denken we na over een actie na het Corona tijdperk waarin we klanten naar elkaar toe kunnen sturen”, vertelt Gert van Doorn, directeur van Primera.

 

“Mediapartijen werden uitgedaagd om op korte termijn met ideeën te komen. Talpa Media kwam binnen 72 uur met een complete uitwerking van drie voorstellen. Na een uiteindelijke keuze hebben we ondernemersorganisaties uit ons netwerk benaderd, die enthousiast reageerden”, volgens Van Doorn.

 

“Het uiteindelijke resultaat is dat maar liefst dertien verschillende ketens met meer dan 3.000 winkels ingestapt zijn. Ze vinden het een mooi initiatief en konden snel beslissen. Het is belangrijk dat de lokale winkels deze Coronatijd overleven. Daar hebben we de consument bij nodig, maar ook elkaar”, aldus Van de Wouw.